Reference
Nejčastěji mentoruji
Zdravá výživa, doplňky stravy, služby gastronomie a cestovního ruchu.
Online magazíny, průvodce a komunitní projekty s vysokým potenciálem.
Odborné služby nabízené koncovým jednotlivcům, skupinám, nebo firmám.
Rychloobrátkové zboží s vysokou mírou konkurence.
Nabídka a prodej produktů vlastní výroby.
Prodej vybavení do domácnosti a na zahradu.
Prodej produktů cílených na děti a rodiče z oblasti zábavy a podpory zdraví.
Prodej originálního oblečení, šperků a stylových doplňků.
RIVESTI s.r.o.
Majitelé společnosti RIVESTI s.r.o. z Olomouce se na mě obrátili s tím, že potřebují vylepšit web, marketing a osamostatnit se při vytváření obsahu, který demonstruje jejich práci a pomáhá zákazníkům dělat lepší a informované rozhodnutí při výběru dlažby, bazénu, koupelny, terasy a designu interiéru od A do Z.
„Spolupráce s Filipem nás poslala správným směrem. Předčila naše očekávání. A jestli Filipa doporučit dál? Určitě! Pokud se chcete posunout, běžte do toho!“
V jaké jsme byli situaci
Filipa jsme již před lety sledovali na YouTube v rámci marketingové show „Zeptej se Filipa“. Již tehdy nás svou produkcí a znalostmi zaujal a inspiroval. V době, kdy jsme dokončili náš nový web (rok 2022), přišel moment, kdy jsme potřebovali pomoci. Bylo potřeba nastavit ucelenou marketingovou strategii a posunout firmu dál. Svým stylem práce a zapálením, nám byl Filip blízký. Cena mentoringu byla pro nás přijatelná a tak jsme se rozhodli Filipa oslovit.Začátek spolupráce
Nastavený proces mentoringu nám vyhovoval. Na startu nás Filip poznal a analyzoval. Důležitá pro nás byla pravidelnost konzultací a držení se nastaveného plánu. Líbilo se nám, že během mentoringu vzešlo od všech spousta myšlenek a nápadů, které se rozvíjely a posouvali nás dál. Filip nám dodal také odvahu, nebát se, vzít do ruky mobil a začít točit videa.Největší přínosy
Po absolvování mentoringu jsme identifikovali své silné i slabé stránky. Naučili jsme se efektivitě a smysluplně rozdělovat práci v rámci týmu, změnili přístup k sociálním sítím, k tvorbě videí na YouTube, naučili se pracovat s grafikou a dalšími aplikacemi.Doporučení
Spolupráce s Filipem nás poslala správným směrem. Předčila naše očekávání. Důležitou roli hrálo i naše samotné odhodlání učit se novým věcem. Jsme za tuto zkušenost moc rádi. A jestli Filipa doporučit dál? Určitě! Pokud se chcete posunout, běžte do toho!Zdravý úklid s.r.o.
Michalův neotřelý přístup mě zaujal – uklízení pomocí správné a účinné chemie a individuální přístup ke každému zákazníkovi. Tento individuální přístup mohl firmě při správné marketingové komunikaci umožnit vyniknout na silně saturovaném trhu úklidových firem, kde navíc panovala značná cenová válka.
„Filip Novák je kreativní člověk a jeho dovednosti a znalosti v oblasti marketingu a obchodu jsou velmi mnohostranné. Během mentoringu naše nově založená firma akcelerovala na obrat 4 mil. Kč a ve finále jsme ji úspěšně prodali se ziskem.“
V jaké jsme byli situaci
První poptávka a setkání se odehrávalo z iniciativy Filipa. Filip potřeboval projektově řídit časově náročnou zakázku a s požadavkem spolupráce se nejprve obrátil on na mě. Díky mé pomoci jsme projekt dovedli do úspěšného konce. Filip je kreativní a velice odpovědný člověk a spolupráce s ním byla vynikající. Tím došlo k našemu prvnímu kontaktu.Začátek spolupráce
Lokalita byla naším prvním dilematem – nevěděli jsme, kde je pro nás nejlepší začít s úklidovou firmou. Naštěstí nám Filip pomohl s rozborováním PPC a určením nákladů na reklamu. Díky jeho pomoci jsme se rozhodli změnit působnost z Prahy na Brno, protože náklady na PPC, pracovní sílu a dobu od realizace do uhrazení zakázky v Praze přesahovaly naši rozpočtovou hranici. Protože jsme si mohli dovolit maximální flexibilitu u nově založené firmy, vnímám tento krok za zcela klíčový pro další rozvoj, který brzy následoval.Největší přínosy
Po změně lokality jsme se soustředili na kompletní marketingovou strategii. Díky Filipově pomoci jsme během jediného dne vybrali název společnosti – Zdravý úklid s.r.o. – a vytvořili jsme logo za pouhých 100 Kč s pomocí externích pracovníků. Společně s Filipem jsme psali texty a připravovali obsah pro kompletní webovou stránku na platformě WordPress. Filip následně doporučil zaregistroval všechny související sociální sítě a správně nám nastavil základ pro Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram a další. Dále nám doporučil oblasti, kde můžeme publikovat články, a spustili jsme PPC reklamu. Díky jasně stanovenému postupu prací se nám podařilo během tří let zvyšovat obraty a dosáhnout částky 2,5 až 4 miliony korun. Kromě toho jsme rozšířili tým o 14 interních zaměstnanců specializujících se na úklid. V závěru jsme firmu úspěšně prodali se ziskem.Doporučení
Osobně musím říct, že Filip Novák je velmi kreativní jedinec, který dokáže chápat širší souvislosti v podnikání. Jeho schopnosti a dovednosti v oblasti marketingu jsou překvapivě rozmanité. Co je ale nejlepší, je to, že pokud potřebujete vytvořit webovou stránku, PPC, branding nebo video, nemusíte hledat externí odborníky nebo agentury. S Filipem můžete toto vše vytvořit sami a to ve velmi vysoké kvalitě. Naše webová stránka se během jednoho roku dostala na přední pozice v organických výsledcích vyhledávání a to nejen jednou, ale dokonce obsadila čtyři pozice na první stránce. Díky tomu jsme byli schopni vypnout PPC během jednoho roku a ušetřit tak mezi 60 až 140 tisíci korun za reklamu.Rare Places - Ondřej Filgas
Ondra mě oslovil s požadavkem systematizace marketingových aktivit, asistence při postavení byznys modelu a vytvoření rutin pro oslovování významných sponzorů a influencerů v odvětví. Bylo potřeba ze všech nápadů, které Ondra měl, vybrat ty, které dávají nejvíce smysl pro dosažení cílů, které jsme pro naše první 3 měsíce mentoringu zvolili. Ondra do projektu Rare Places investuje všechen svůj volný čas i finance a jeho hlavním cílem je zpřístupnit krásné architektonické stavby a místa české republiky tak, aby si je užila odborná a stejně tak i neodborná veřejnost. S Ondrou jsme podrobně rozebrali komerční potenciál služeb, které by definovaly jeden srozumitelný obchodní model. Tato část byla zcela klíčová pro pozdější významné spolupráce, strategické partnery, nebo oslovení generálního sponzora. Vytvořili jsme proces pro oslovení nových partnerů a nastavili měřitelný a udržitelný publikační plán v obsahové strategii. Během spolupráce vzniklo velké množství tabulek a rozborů, které v budoucnu zachrání projekt od vyklouznutí do slepých uliček. Udělalo mi velkou radost, že se v průběhu spolupráce Ondra dostal do emagazínu FORBES, kde s ním vyšel rozhovor, začal samostatně jednat s významnými partnery pro svůj projekt, získal první zakázku a další je v jednání a vyhrál 2. místo na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu.
„Vynaložené finance do mentoringu s Filipem se zhodnotily v krátkém časovém horizontu optimalizací našich interních procesů.“